Nature Needs Heroes
Inicjatywa “Nature Needs Heroes” jest elementem długoterminowej strategii zrównoważonego rozwoju marki Timberland. Jej celem jest troska o środowisko naturalne oraz zmniejszenie negatywnego wpływu wytwarzanych produktów i działalności firmy. W ramach zaplanowanych działań marka zobowiązała się, że do 2025 roku zostanie posadzonych 50 mln drzew oraz przez najbliższe kilka lat do produkcji większości swoich produktów – butów, kurtek, czy pasków do zegarków Brand będzie wykorzystywał materiały uzyskane wyłącznie z recyklingu. Tak, prowadzone działania będą miały realny wpływ w walce ze zmianami klimatu, z wyniszczającymi klęskami żywiołowymi, suszą, czy głodem.
„Timberlander”
Cała historia rozpoczyna się w 1918 roku, kiedy ambitny młody Nathan Swartz rozpoczyna karierę w branży obuwniczej. Jego marzeniem było stworzenie idealnych butów, które będą odpowiadać na potrzeby ludzi pracujących w ciężkich warunkach, budujących potęgę Stanów Zjednoczonych. Tak, w 1973 roku powstają pierwsze wodoodporne żółte buty, wprowadzone na początku pod nazwą „Timberlander” (oznaczające „człowieka z lasu”). Buty zostały stworzone innowacyjną metodą – bezszwowego łączenia cholewki z podeszwą. Buty stały się tak popularne, że zdecydowano zmienić nazwę firmy na Timberland.
Autentyczność, innowacja, jakość, funkcjonalność
W marce Timberland outdoor to słowo klucz! Doskonale opisuje styl i kierunek wyznaczony przez brand we wszystkich jego obszarach. Timberland jest dedykowany osobom, które uwielbiają spędzać czas na świeżym powietrzu, na łonie natury, w wygodnych i przystosowanych do tego celu, ale również ciekawie zaprojektowanych ubraniach. Inspiracja „człowiekiem z lasu” została idealnie przełożona na kolorystykę marki – dominacja beży, brązów, zieleni, stonowanych, spokojnych barw. Styl oscylujący między tym, co sportowe a eleganckie świetnie wkomponował się w świat zegarków. Masywne, odważne, męskie w tradycyjnym tego słowa postrzeganiu – bez zdobień w postaci złotych czy błyszczących elementów. Z drugiej strony pozbawione nudy i przeciętności – o dużej i ciekawie wykończonej kopercie, na paskach z odciśniętym logo marki, które w skórzanej wersji przeszyte są grubymi nićmi. W kolekcji znajdziemy zarówno zegarki analogowe jak i cyfrowe, nie brakuje również chronografów na silikonie z wodoszczelnością równą 100m.
Ważne daty w historii Timberland
1918 r. – Nathan Swartz rozpoczyna swoją karierę w przemyśle obuwniczym
1952 r. – Nathan Swartz kupuje połowę akcji The Abington Shoe Company
1955 r. – The Abington Shoe Company w całości należy do Swartza, do firmy wprowadzeni zostają synowie Nathana
1973 r. – powstają pierwsze na świecie w pełni wodoodporne buty bez łączeń pomiędzy podeszwą a cholewką – timberlander. Firma zmienia nazwę na Timberland
1990 r. – Timberland poszerza swoją ofertę o plecaki, akcesoria dla dzieci i… zegarki
Grupa Zibi S.A. jest wyłącznym przedstawicielem marki Timberland w Polsce.
Kupując u przedstawicieli wyłącznego dystrybutora Timberland w Polsce masz pewność, że otrzymujesz oryginalny produkt najwyższej jakości z polską instrukcją obsługi, 2 letnią gwarancją oraz autoryzowanym serwisem.