Jedną z najważniejszych części procesu kupna zegarka, jest rzetelne sprawdzenie sprzedawcy. Jest to ten element, który generalnie decyduje o legalności pochodzenia czasomierza oraz jego oryginalności. Należy pamiętać, że wszelkie okazje czy wyjątkowe promocje wymagają od kupującego zwiększonej czujności – szczególnie, gdy decydujemy się na zakup u danego sprzedawcy po raz pierwszy. Nieco inaczej wyglądają zakupy dokonywane u tzw. autoryzowanych sprzedawców czy dystrybutorów. Takim właśnie autoryzowanym przez Casio, jedynym legalnie działającym dystrybutorem zegarków G-Shock w Polsce jest GRUPA ZIBI S.A.

Nie każdy fan marki G zdaje sobie sprawę, że to właśnie GRUPA ZIBI S.A. jest podmiotem, który odpowiada za stworzenie doskonałych warunków dla rozwoju marki G-Shock na terenie kraju. Co więcej, G-Shock Polska działa jako jedna z gałęzi GRUPY i wraz z użytkownikami i fanami niezniszczalnych czasomierzy tworzy cały G-Shockowy Klimat. W tym miejscu należy zaznaczyć, iż GRUPA ZIBI S.A. jest odpowiedzialna za dostarczanie oryginalnych zegarków G-Shock do autoryzowanych sprzedawców – firm i sklepów, które oferują użytkownikom nie tylko najwyższej jakości obsługę, lecz dostęp do zegarków pochodzących od Autoryzowanego Dystrybutora Casio na terenie Polski.

Dlaczego korzystanie z oferty GRUPY i jej przedstawicieli jest tak istotne?

Stanowi ono gwarancję legalności pochodzenia zegarka, jego oryginalności oraz możliwości skorzystania z bardzo istotnego elementu jakim jest Gwarancja CASIO. Kupując zegarek u jednego z autoryzowanych sprzedawców możemy cieszyć się nowym nabytkiem bez dodatkowego stresu i obaw – a co jak zegarek ulegnie awarii?

Jak zatem działa Gwarancja CASIO i co każdy użytkownik G-Shocka powinien o niej wiedzieć?

Najważniejszą informacją od której powinno się zacząć jest ustalenie czasu trwania gwarancji. Standardowy okres gwarancyjny wynosi w tym przypadku 3 lata od daty zakupu widniejącej na paragonie. Podstawą do złożenia reklamacji jest wypełniona karta gwarancyjna GRUPY ZIBI, która powinna posiadać pieczątkę sprzedawcy oraz numer/model zegarka, a także dowód zakupu lub jego czytelna kopia. Warto w tym miejscu zaznaczyć, iż GRUPA ZIBI S.A. oferuje Klientom możliwość przedłużenia gwarancji o kolejne 3 lata. Jest to opcja dodatkowo płatna, z którą Klient może zapoznać się wertując kartę gwarancyjną, która czasami jest również instrukcją obsługi. W zależności od ceny zakupionego G-Shocka, opłata wynosi 20 PLN (dla zegarków w cenie do 1000 PLN) i 40 PLN (dla zegarków powyżej 1000 PLN). Klient ma 30 dni na podjęcie decyzji o ewentualnym przedłużeniu gwarancji. Oczywiście zdecydowanie warto skorzystać z tej opcji, gdyż biorąc pod uwagę ceny zakupu zegarków japońskiego producenta opłata jest relatywnie niska. Opłatę za przedłużenie okresu gwarancyjnego należy uiścić w ciągu 30 dni od dokonania zakupu, na konkretny numer konta, który zawsze podany jest w karcie gwarancyjnej. Należy pamiętać, iż przelew skutkuje wykupem dodatkowych 3 lat gwarancji tylko wtedy, gdy w tytule przelewu podany zostanie model zegarka oraz data jego zakupu. Oczywiście tytuł przelewu można uzupełnić dodając np. opłata za kolejne 3 lata gwarancji.

Reklamacja może zostać złożona osobiście u sprzedawcy, można skorzystać z autoryzowanych serwisów, których lista dostępna jest pod adresem: https://www.zibi.pl/grupa-zibi/punkty-serwisowe/

Można również przesłać zegarek do Serwisu Centralnego w Sochaczewie, jednak wówczas do zegarka należy załączyć opis usterki wraz z danymi kontaktowymi. Rozpatrzenie reklamacji trwa generalnie 28 dni. Jednak dystrybutor informuje, iż w sytuacji wymagającej zamówienia konkretnych części, czas naprawy zegarka może ulec zmianie.

Gwarancja – co powinieneś wiedzieć

Użytkownicy bardzo często pytają, czy samodzielna wymiana baterii, bezela czy paska skutkuje utratą Gwarancji. O ile samodzielne otwarcie koperty i próba wymiany baterii spowoduje utratę gwarancji, o tyle wymiana paska na utratę gwarancji nie wpłynie. Warto wiedzieć, że Gwarancja CASIO nie obejmuje konserwacji zegarka, wymiany baterii oraz materiałów eksploatacyjnych. Ochroną nie są również objęte uszkodzenia powstałe w wyniku zdarzeń losowych oraz uszkodzenia mechaniczne, termiczne, chemiczne czy te, które nastąpiły w wyniku zanieczyszczenia czasomierza.

Wskazane wyżej wykluczenia są raczej standardowe i nie odbiegają od ogólnych reguł ustalania warunków gwarancyjnych elektroniki i jej pochodnych.

Gwarancja CASIO będąca następstwem zakupu zegarka u autoryzowanego dystrybutora jakim jest GRUPA ZIBI S.A. to zdecydowanie duży atut płynący z takich zakupów. Decydując się na jej przedłużenie o kolejne 3 lata (w sumie 6 lat) zyskujemy nie tylko przysłowiowy spokój, lecz zwiększamy również atrakcyjność zakupionego modelu, gdyby pojawił się pomysł jego sprzedaży na rynku wtórnym. Posiadając przedłużoną gwarancję oraz wszystkie dokumenty wraz z opakowaniem, zwiększamy atrakcyjność oferty i budujemy zaufanie u potencjalnego kupca.

G-Shocki to niezniszczalne zegarki, które sprawdzają się w najtrudniejszych warunkach. Ideą ich tworzenia jest zapewnienie prawidłowego działania nawet wtedy, gdy zegarek poddany zostanie działaniu sił zewnętrznych mogących powodować uszkodzenia paska, bransolety, szkiełka czy bezela. Jest to bardzo istotna informacja, bowiem zerwanie paska czy powstała rysa na szkiełku nie mają wpływu na działanie modułu – czyli odmierzanie czasu. Zatem nie można łączyć takich uszkodzeń, czy przebarwień jasnych pasków z pojęciem niezniszczalności.